17 juni 2024

Min sista önskan

 














Titel: Min sista önskan
Författare: Caroline Säfstrand

Utgiven år: 2024
Sidantal:
350
Förlag: Forum
Recensionsexemplar

📖
Andra fristående delen i serien Hemligheternas ö. Stellas sommarplaner löser sig på ett överraskande sätt när någon anger i sitt testamente att hon och hennes son ska få bo två veckor i en stuga på den idylliska ön Ven.

Men det framgår inte varför eller vems testamentet är. Det visar sig snart att fler fått samma meddelande:

Nyskilde Ossian som behöver hitta nya mål i livet och konstnären Monika som flydde utomlands för många år sedan.

Samtidigt hjälper öbon Bea sin vän Klas med hans mammas dödsbo. Bland sakerna hittar de nerskrivna önskningar, sådant mamman i hemlighet velat uppleva, och för varje fynd kommer de ett steg närmare avslöjandet som dramatiskt kommer att förändra livet för flera personer. Det blir en annorlunda sommar på Ven.

__________

Magisk & Varm!

Det här är den 2:a fristående boken i serien Hemligheternas ö. 

Caroline är helt fantastisk på att skriva och beskriva relationer så jag som läsare blir rörd och berörd. Allt i berättelsen är så fint och levande.

Jag älskar karaktärerna, varma och mänskliga så dom känns som mina närmaste vänner. Det är en vacker historia som innehåller värme, vänskap, hopp, spänning, dolda hemligheter och massor av känslor.

Boken är mycket välskriven med ett språk som flyter på så fint och miljöbeskrivningarna är otroligt målande. Allt vävs samman i slutet på ett otroligt fint sätt.

Det här var en riktig bladvändare som var svår att släppa. Tyckte mycket om första boken ”Låt mig berätta allt” och den här var ännu bättre 😍

Efter jag läst klart boken fick jag mycket att reflektera över så den här berättelsen satte spår i mig på ett positivt sätt.

Jag måste bara åka till Ven och uppleva det vackra jag ser framför mig. Rekommenderas varmt!

Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐/5

Tusen tack @carolinesafstrand & @bokforlagetforum för att jag fick möjlighet att läsa ännu en underbar bok från er 💓🙏

__________


Inga kommentarer:

Revor av ljus

  Titel: Revor av ljus Författare: Jenny Elfving Utgiven år: 2024 Sidantal: 360 Förlag: Historiska media 📖 Den ensligt beläg...

Populära inlägg