17 juni 2024

En hemlighet för mycket

 













Titel: En hemlighet för mycket
Författare: Jenny Fagerlund

Utgiven år: 2024
Sidantal:
306
Förlag: Bookmark
Recensionsexemplar

📖
När Annas sambo, Fred, dör inser hon att deras liv tillsammans var baserat på en lögn. Den stora våningen på Strandvägen är belånad till max, likaså bilarna och alla fastigheter utomlands. Dessutom har Fred tagit Annas besparingar och hon står både barskrapad och utan hem. Efter att ha rasat ner på botten får Anna veta att det finns en lokal hon kan bo i. Den är sliten och den tidigare hyresgästen, ett hunddagis, har lämnat den i all hast men Anna har inget val utan försöker anpassa sig efter den nya situationen. Hon lär känna flera av grannarna och börjar ta hand om tre hundar som får hennes dagar att bli mindre ensamma. Men trots att Anna försöker starta om på nytt är det omöjligt när flera saker inträffar som gör att hon en gång för alla måste ta itu med sitt förflutna och det liv hon levt med Fred. Snart inser hon också att Fred inte var den enda med hemligheter ...

Är det så att det faktiskt finns en hemlighet för mycket?

__________

Mysig & varm feelgood!

WOW vilken härlig och underbar början på en ny bokserie av Jenny.
En feelgoodbok när den är som bäst!

Det här är en bok som jag fastnade i från start och jag sträckläste den på en dag för jag kunde inte lägga den ifrån mig.

Fantastisk berättarteknik, lättläst och mycket välskriven bok. Jag får snabbt lära känna dom härliga karaktärerna på djupet och jag älskar dom.


Miljöbeskrivningarna över Stockholm är otroligt målande. Jag tycker mycket om vänskap och umgänge över olika generationer och hundar, vem kan motstå böcker med hundar 😍

En bok om vänskap, hemligheter, gemenskap, kärlek och hopp.
Det här är en bok du inte får missa. 

Nu ser jag fram emot nästa del i GÄRDETserien!

Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐/5

Tusen tack @bookmark_forlag &  @jenny_fagerlund  för en fantastisk läsupplevelse 💓🙏

__________


Inga kommentarer:

Revor av ljus

  Titel: Revor av ljus Författare: Jenny Elfving Utgiven år: 2024 Sidantal: 360 Förlag: Historiska media 📖 Den ensligt beläg...

Populära inlägg