09 januari 2022

Patient 43

 












Titel: Patient 43
Författare: Kia Hedman
Utgiven år: 2021
Förlag: Lava förlag

📖 📖
Boken:
Jag tänker inte skriva så mycket om själva handlingen för jag tycker att baksidestexten avslöjar liiite för mycket. Men jag kan säga så här: Tänk om du skulle bli inlåst på en psykiatrisk institution mot din vilja och vara oskyldig!

📖 📖
Mina tankar:
Vilken fantastisk debutbok! En riktigt ruskig historia och sååå spännande att jag knappt kunde släppa boken. Ganska korta kapitel och det tycker jag om. Det här är en psykologisk triller eller spänningsroman, vilket man själv väljer att kalla den. Historien är trovärdig, spännande och välskriven. Kia vet precis hur det fungerar inom psykiatrin och det här kan hända vem som helst, tänk att bli inlåst, usch hemska tanke. Kanske det finns psykisk ohälsa inom din närhet. Jag har ganska bra inblick inom psykiatrin då jag jobbar på boende inom psykiatrin och sen har jag varit med om psykisk ohälsa inom familjen. Jag har inte varit inne på någon låst avdelning men kan tänka mig hur fruktansvärt det måste vara. Slutet överraskar och det var inte alls som jag trodde från början och precis så ska en bra bok vara. Rekommenderar att läsa den! (Om du törs) Ser fram emot att få läsa fler böcker av Kia Hedman i framtiden!

Omdöme: 5/5

🌸 🌸

Inga kommentarer:

Släppa taget?

  Titel: Släppa taget? Författare: Marie Sammeli Utgiven år: 2024 Sidantal: 269 Förlag: Harper Collins Recensionsexemplar 📖 ...

Populära inlägg