09 januari 2023

Familjen Winther – Den största gåvan

 














Titel: Familjen Winther – Den största gåvan

Författare: Katrine Wessel
Utgiven år: 2022
Sidantal: 280
Förlag: Polaris
Recensionsexemplar

📖
England 1900. Unga Rose Winther och Dimpy Ashmore är nygifta och ska tillbringa julen på familjens gods, Oaktree Manor. Rose älskar julen och har stora planer för firandet. Det ska bli en oförglömlig jul full av god mat, varm toddy, vackert pynt, värme och kärlek. Förväntningarna och glädjen förvandlas snabbt till sorg och förtvivlan då Dimpy mottar ett brev som får honom att ge sig av hemifrån. Strax därefter anländer en främling till godset och Rose hamnar i ett känslomässigt kaos. Hur väl känner hon egentligen Dimpy? Och kan julen räddas? Den stora gåvan kan läsas som en fristående roman, men är en del av familjen Winthers storslagna universum
__________
Varm, mysig & julig!

Det här är bok 7 i serien om familjen Winther. Jag bara älskar dessa historiska romaner om familjen och just den här utspelar sig både i Norge och London. Just den här är kanske inte den bästa i serien tycker jag då den har en otroligt lång startsträcka innan det händer något, men när det gör det så händer allt på en gång i en rasande fart och jag får svar på frågor jag funderat på och lösa trådar fångas upp och cirkeln sluts.

Wessel får mig verkligen fängslad av dom vackra miljöerna och den romantiska andan och boken innehåller allt som en roman ska innehålla. Kärlek, värme, vänskap, intriger, familjehemligheter, sorg, lycka mm. mm. Boken har ett vackert språk och den är lättläst och en riktig bladvändare. Jag skulle verkligen vilja se dessa böcker bli film eller tv-serie.

Så tycker du om historiska romaner så missa inte böckerna i serien om familjen Winther! Tipsar om att man börjar läsa från början för att kunna hänga med i karaktärerna och historien, för bästa behållning!
Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @bokforlagetpolaris & @k_wesselaas_ristvedt för att jag fick möjlighet att läsa den här fantastiska boken 🤗💕
__________

Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg