04 juli 2024

Den vänstra vägen

 













Titel: Den vänstra vägen
Författare: Olof Spaak
Utgiven år: 2024
Sidantal: 318
Förlag: Stellar
Recensionsexemplar

📖
Han är regissören på gränsen till sitt stora genombrott. Snart ska han bli pappa och tillsammans med sin fru flyttar han ut till ett ensligt renoveringsobjekt på landet. En mörk kväll lämnar någon en låda med ett avhugget gethuvud utanför deras dörr. Varför?

Under skrivandet av tv-serien Inferno har han gått med i ett hemligt sällskap. Till en början handlar det om research inför serien, men sakta men säkert blir han alltmer hänförd av de mörka sekteristiska ritualerna och framgången de lovar. När han till sist vill backa ur är det redan alltför sent. I takt med att det märkliga huset blir beboeligt och att sonen kommer till världen sugs han djupare in i sällskapets mörka värld. Är han på väg mot galenskap eller upplysning?

Den vänstra vägen är en spänningsroman om tro, identitet och vad som väntar bortom döden - och om en tv-serie med ett djupt mänskligt mörker.
__________
Spännande bladvändare!

Välskriven och lättläst med en spänning utöver det vanliga. Det här är en riktig bladvändare.

Funderar på efter läsandets gång, är det verkliga händelser eller är det påhitt?

Här sitter jag som på nålar och ser en actionfilm rulla framför ögonen. Det är full action hela vägen i mål.

Om inte den här boken blir film så vet jag inte vad jag ska säga. Det märks att författaren har öga för detta och inte så konstigt då han håller på med film och manus!

Karaktärerna är bra gestaltade och miljöbeskrivningarna är målande. Jag såg alla scener framför mig så den här boken är verkligen ett bra tecken!

Boken är författarens debut och vilken fantastisk start på författarskapet. Nu hoppas jag verkligen att det blir fler böcker av Olof Spaak.

Har du inte läst den här boken så rekommenderar jag dig att göra det!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @olofspaak & @stellarforlag för en fantastisk läsupplevelse 🙏😍
__________

Inga kommentarer:

Revor av ljus

  Titel: Revor av ljus Författare: Jenny Elfving Utgiven år: 2024 Sidantal: 360 Förlag: Historiska media 📖 Den ensligt beläg...

Populära inlägg