17 juni 2022

Morden i Fleat House

 


Titel: Morden i Fleat House
Författare: Lucinda Riley
Utgiven år: 2022
Sidantal: 456
Förlag: Bazar
Omdöme: 3,5/5

📖
När en elev hittas död i Fleat House på St Stephen"s - en avlägset belägen internatskola i Norfolk - vill rektorn avfärda det inträffade som en olycka. Men polisen kan inte utesluta att det rör sig om ett brott och den ambitiösa kriminalinspektören Jazmine "Jazz" Hunter får utredningen på sitt bord. Det visar sig att omständigheterna kring elevens tragiska död är minst sagt mystiska. Men de anställda på skolan sluter leden och Jazz inser snart att hon har hamnat i sitt livs mest utmanande mordutredning. På Fleat House skyddas hemligheter som är mörkare än hon någonsin kunnat föreställa sig.

__________

Fin stämning, spänning & småmysig
Jag har inte läst bokserien om systrarna som dom flesta redan gjort, så vad har jag att jämföra med
🤔 Jag kan i alla fall försöka recensera den här boken så gott det går då jag förstått att hon inte skrev deckare i vanliga fall! Hennes äldste son har skrivit en fin dedikation/förord om sin mamma Lucinda i bokens början och den här boken skrev hon redan år 2006 men har legat orörd fram tills nu 💕 Boken är lättläst, välskriven och med ett fint språk som flyter på och underbara miljöskildringar. Ingen wowkänsla eller nagelbitare för mig tyvärr, men helt klart läsvärd. Småmysig och intressant!

Tack @bazarförlag för recensionsexemplar och för chansen att få läsa 💕


Ett land av snö och aska

  Titel: Petra Rautiainen Författare: Ett land av snö och aska Utgiven år: 2022 Sidantal: 276 Förlag: Norstedts 📖 Ett land av...

Populära inlägg