30 juli 2022

Ghettoprinsessan

 











Titel:
Ghettoprinsessan
Författare: Sammy Jeridi

Utgiven år: 2022
Förlag:
Bokfabriken


📖
Leon Jaziri tänker bli vit som snö.
Men ödet har andra planer när han kommer ut från fängelset. För att få sina undangömda miljoner måste han göra en sista grej. Bli en fucking Sherlock Homie och hitta det alla vill ha - arvet efter Prästen. Ryktet om hans död har spridit sig som en löpeld. Prästen visste allt om alla, och Leon är inte ensam om att leta efter de smutsiga hemligheterna. En av dem är Lexia Jobo, som vill bli drottning över den undre världen. En annan är Margareta "Maggan" Palm, kriminalkommissarie från Boden, som utreder mordvågen efter Prästens död.
När Leon med sin gamle vapendragare Sarmed ger sig ut i den undre världen korsas hans väg av Ayanda Karlsson, som måste rädda sin cancersjuka mamma. Det finns ett botemedel i Thailand. Enda problemet är att behandlingen kostar en halv mille.
____________

Spännande, fartfylld & nagelbitande bladvändare!

WOW!! Sammy, vad ska jag säga om den här uppföljaren
🤔? Jaa du Sammy, du har verkligen gjort det igen men såå mycket bättre! Jag riktigt sögs in i historien från första kapitlet och där stannade jag kvar tills boken var slut. Korta kapitel och en rafflande story. En mycket välskriven bok med ett himla driv och med karaktärer som man bara älskar. Det är emellertid ganska råa inslag men mitt i allt detta så kommer en härlig humor fram och det älskar jag. Vad sägs om GW och Camilla Läckberg? Jaa där kom humorn tillbaka och mer tänker jag inte berätta. Det var mycket trevligt att stifta bekantskap med några nya karaktärer och en del gamla från tidigare böcker dök självklart upp. Kvinnorna står lite i centrum i den här boken och det är superbra och härligt. Den här bokserien är en av mina absoluta favoriter och har du inte läst någon så ska du absolut börja med bok 1 som heter Ghettokungen, så blir det lättare att hänga med vad som händer! Jag kan nästan garantera att du kommer fastna direkt som jag gjorde och bara vill läsa mer om Leon och hans bror med flera! Nu ser jag otroligt mycket fram emot nästa bok!

Omdöme: 5++/5

Tack sååå mycket @sammyjeridi & @bokfabriken för en helt fantastisk läsupplevelse 🙏

____________



Inga kommentarer:

Spelet - Off Campus 1

  Titel: Spelet – Off Campus 1 Författare: Elle Kennedy     Utgiven år: 2021 Sidantal: 405 Förlag: Bookmark 📖 Hannah Wells har änt...

Populära inlägg